SZÍNEK SZEREPE A TERVEZÉSBEN
A logó és a weboldaltervezés szempontjából is nagyon sok dolgot figyelembe kell vennünk, hiszen a LOGÓ A CÉG ARCA, a WEBOLDAL pedig meghatározza a céget.
A logó egyedi azonosítóként szolgál, és rajta keresztül színekkel, tipográfiai elemekkel, és képekkel közvetítjük cégünk üzenetét a közönség felé.
Másrészről a logó a cégnév rövid megfelelője, ami a reklám és marketing célok alapanyaga, így számos követelménynek kell eleget tegyen.
Mivel a színek szerepe nagyon fontos, így ebben a bejegyzésben a színek szerepéről és hatásairól írok egy kicsit.
Minden szín, valamilyen érzést sugároz, hatással van ránk, jelentése van:
Fehér: letisztultság, béke, egyszerűség, hitelesség
Fekete: hatalom, klasszikus, konzervatív, komoly, rejtélyes
Sárga: figyelem, vidámság, élmény, melegség, napfény, eltökéltség
Narancs: kreatívitás, humor, jókedv, fiatalság
Piros: kaland, agresszivitás, veszély, szerelem, erő
Rózsaszín: romantika, lágyság, kedvesség, nőiesség, odaadás
Lila: igazság, fantázia, nemesség, spiritualitás, hagyomány
Kék: nyugalom, hűség, siker, biztonság, megbízhatóság
Zöld: frissesség, természetesség, gyógyítás, harmónia, megújulás
Barna: nyugalom, föld, érdesség, egyszerűség, hasznosság, gazdagság
Szürke: vállalati, komor, tiszteletreméltó, praktikus, fenntartható.
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, mennyire fontos a színválasztás a tervezés során.
Az amerikai Loyola Egyetem kutatása azt állapította meg, hogy a színek segítségével akár 80 százalékkal növelhető egy márka általános közismertsége.
