A brand kialakításánál azt vallom, hogy nincs szükség a felesleges sallangokra.  Olyan sok a giccses, zajos reklám, hogy szükség van az egyszerű és tiszta kommunikációra. Mindennek egy jó logó az alapja. Szeretem ha egy logónak hangulata van. Híres divatházak logóit vettem most alapul, kiváló példák arra, hogy mennyire megfogták a lényeget a letisztult ábrázolással. Már ránézve átjön az érzés, az a hangulat amit a logóval üzenni akarnak. Elsőre azt gondolná az ember, hogy milyen könnyű tervezni “egyszerűen”. Sokkal nehezebb. Minden “egyszerűnek” hitt ábrázolás alapos átgondolás után születik meg. Van hogy több (már-már káoszos) skiccből rajzolódik ki a végleges verzió. Történetük van. Az ilyen tiszta ábrázolású logóknál a lényeget igazán jól meg kell fogni, hogy az mutatós legyen. És ettől lesz igazán emlékezetes és különleges.

Akkor most jöjjenek a híres példák:

CHANEL

A Chanel logójához több magyarázat is kötődik. Mint tudod, ennek a divatháznak a logója két egymással összefonódó “C” betű. Tény, hogy a Coco Chanel kezdőbetűi, akik egyszer létrehozták a legsikeresebb és legeredményesebb ruházati márkát 1886-ban. De van egy másik verzió a világon. Néhányan azt mondják, hogy ez a szimbólum csak két patkó. És tudjuk, hogy boldogságot és sikert hoznak.  Mindenesetre az biztos, hogy a híres egymásba fonódó C betűket először 1925-ben használták, egy Chanel #5 parfüm üvegén. Nem sokkal később pedig már ez a logó szerepelt mindenhol, manapság is.

Givenchy

A Givenchy márkanév 1952-ből való, Hubert James Marcel Taffin de Givenchy nevéből ered. Ma a cég parfümöket, ruhákat és ékszereket is forgalmaz, logója pedig egyszerre letisztult és mutatós. A Givenchy jele általában titkos zárt. Egyrészt megérthető – négy G betű, amelyek elrendezése hasonlít egy lóhere levélre. Hasonló szimbólumot használtak az ókori Görögországban, és ott a harmónia jele volt.

Louis Vuitton

A Louis Vuitton márka ismert a kiváló minőségű táskák gyártásáról sok éven át. A divatház az egyik legrégebbi márka a divatvilágban, hiszen 1854-ben nyitotta meg kapuit. Hamisítványaik megjelentek azokban az években, amikor Louis Vuitton maga élt. Őt, mint a márka alapítóját, nagyon aggasztotta, ezért 1876-ban úgy döntött, hogy saját logót hoz létre – két betű LV barna alapon. Meglepő módon a logója a mai napig nem változott semmit, egy stilizált japán ihletésű virágmotívumra is hasonlít.

Versace

Egy érdekesebb történet a Versace logójáról szól. Ennek a márkának a kialakulása robbanásszerű volt,  a márka névadója maga Gianni Versace. Ha jól nézel rá, világossá válik, hogy a neve fölött ábrázolt asszony nem más, mint maga Medusa Gorgon (ijesztő szimbólum). 1978-tól kezdődően kezdték használni, és a ház főtervezője azt mondta, hogy olyan erős varázsát szimbolizálja, amit mindenki készít, hogy mindenki, aki rájuk néz, egyszerűen megáll a csendes meglepetésben.

Mivel Gianni-t mély és erős kötelékek fűzték az irodalomhoz és a művészetekhez, valamint rendkívül szerette a görög mitológiát érthető, hogy a logó kiválasztásában is ezekhez nyúlt vissza. Medusa történetét választotta, ami első hallásra furcsa lehet, azonban ha egy kicsit mélyebben belegondolunk, megérthetjük mit akart kifejezni vele.

A legenda egy hölgyről szól, aki sértést követett el az istenek ellen ezért büntetésből szörnnyé lett változtatva. Azért lett megbüntetve, mert megengedte Poseidon tengerek istenének, hogy elcsábítsa Aphrodité istennő templomában, a büntetése pedig az lett, hogy a gyönyörű szép haját kígyókká változtatták és akárki csak ránézett az emberek közül az kővé változott.

Habár nem valószínű, hogy ez a történet jutna bárkinek az eszébe, ha a Versace divatházra gondol ( „valami olyan csúnya hogy kővé változtat?”), de Gianni pontosan ezt használta ki a Medusa logóval, miszerint elég lehet csak egy pillantás a brand stílusára, és elveszhet benne az ember örökre.

“Az egyszerűség az igazi elegancia kulcsa.” – Coco Chanel