Ebben a bejegyzésben szót ejtenék egy kicsit a tervezési folyamatról.
Minap azon gondolkodtam, hogy mennyire nehéz  SAJÁT MAGUNKNAK megtervezni bármit is. Nagyon sokáig el lehet vele időzni, mert azt a rengeteg kreatív ötletmorzsát és lehetőséget kihasználva nagyon nehéz olyat alkotni, ami már elsőre kihozza belőlünk a “WOW” élményt. Mikor azt hinnénk, hogy megvagyunk, de jó, elkészült a csodánk, akkor jön egy belső késztetés arra, hogy mi lenne ha még esetleg megnéznénk így vagy úgy?!  Az így kapott eredményt tovább gondolva még inkább fokozzuk további ötletekkel, (mert ilyenkor valahogy  özönlenek az ötletek), az eredeti tervtől rendesen elrugaszkodunk, és most vagy jobban tetszik és aszerint alkotjuk tovább vagy vissza az egész, és “az első megérzés a jó” elvénél maradunk.
Sokszor bizony egy jó kávé friss levegővel a megoldás, kiszakadva egy kicsit a tervezési folyamatból. Ezután visszatérve már tisztábban látni, hogy mitől lesz tökéletes a végeredmény, nem a”káosz” közepéből elemezzük  a dolgot, hanem a széléről.

A MEGRENDELŐNÉL sokkal egyszerűbb dolgunk van, ott valahogy sokkal hamarabb megszólal bennünk a “HEURÉKA” érzés, ott nincs annyi variálás, hiszen itt időre készítjük el a terveket,  ezután továbbítjuk is a megrendelőnek, aki elégedett, majd el is engedjük utána az egészet. Ott nincs meg az a felület, hogy bele merüljünk a tovább- és átgondolásba, a túlbonyolításba.

Tehát  a  joó dizájn olyan egyszerű, ezért is olyan bonyolult. -ezt nagyon szépen megfogalmazta már Paul Rand híres amerikai grafikus.

Csakhogy egy példát említsek, itt van IDA esete, akit saját kabalafigurának terveztem meg. IDA, az a KABALAPANDA, aki időnként feldobja a hangulatot és remek ötleteket, koncepciókat mutat be Nektek. IDA az IDEA név angol kifejezés (ötlet) alapján született meg és azért mert a formáját tekintve a villanykörtére hajaz.  Az IDA név jelentése találékony és serény, ami abszolút erőssége. Hosszas átalakuláson ment keresztül, az alapja fehér volt az elején is, amivel a letisztultságot, az egyszerűséget és az ötletelést szimbolizálja. A nyakkendőhöz roppantul ragaszkodott, azzal az eleganciát, az “arculat” szót szeretné kifejezni (lásd.:egyen nyakkendő).
Egyáltalán nem pandának készült. Sokkal komolyabb figura akart lenni, de olyannyira sikerült elrugaszkodni az eredeti elképzeléstől, hogy végül panda lett belőle:

   Ida, a kabalapanda

Nézőpontot változtatva rájöttem, hogy igazából a kabalának az a lényege, hogy kedves legyen és szerethető, így hamar meggyőztem magam azzal a bizonyos WOW élménnyel.

A @letisztultdesign (virtualpage.hu) logójában a kis villanykörte Ida alakjának körvonala.

Ettől (is) ilyen izgalmas ez a kreatív szakma, olyan lehetőségek is kirajzolódhatnak egy elképzelésből, ami  még csak nem is szerepelt abban a bizonyos ötlettárban. Ezekből a verziókból igazán egyedi tervek születnek.

Vissza